Wachsler a Tököli Tükörben

Anonymous
2010. 04. 09 - 15:22

Wachsler Tamás Riportot adott a tököli volt szovjet katonai repülőtér fejlesztéséről a Dunavölgyének.


A cikket olvasva néhány kérdés merül fel bennünk:

1."Semmilyen döntés nem született a repülőtéri funkció fejlesztésével kapcsolatban"

A százhalombattai közmeghallgatáson elhangzottakról:

Benedek András:
(Tököli Airport Rt.)

Az ÁPV Rt. ezt a területet kifejezetten repülőtér létesítésére adta el.
Az ÁPV Rt-től kellene megkérdezni, hogy a törvényben miért szerepel, hogy ez a terület a jövőben is repülőtér lesz.(ilyen törvényről mi nem tudunk, csak egy kormányhatározatról, ami nem jogszabály).

Az állami szándék az, hogy ebből a repülőtérből polgári célú repülőtér legyen. Ennek megfelelően nekik is az a szándékuk, hogy valamilyen típusú repülést fejlesszenek, és ne a mai silány körülmények között repüljenek, még a sportrepülők se.
Egy 2009-es cikkben ezt nyilatkozta Benedek András:

A polgári repülőtér fejlesztésének nem szabott határidőt az ÁPV Zrt. Jelenleg nincs konkrét fejlesztési elképzelése a társaságnak, így még legalább három évig nem kerülhet sor a „nyilvános polgári repülőtér” megnyitására – mondja Benedek András üzemeltetési igazgató. (tehát nem azt nyilatkozta, hogy nem akarnak repülőteret fejleszteni, vagy hogy csak a jelenlegi állapotot akarnák fenntartani) cikk.

Ha nem akarják a repülőteret fejleszteni, mi lehet az oka, hogy tervezett párhuzamos gurulóút szerepel a folyamatban lévő tököli rendezési terven? Miért van erre szüksége a kisgépes repülőtérnek?

Miért szerepel 100 000 000 Forintos zajvédő fal létesítése a tököli IVS-ben 50%-os magánvagyon bevonásával?

Elképzelhető, hogy mindezt fölöslegesen akarják elkészíteni?
De miért?

Azt mondja Wachsler Tamás, hogy ők figyelembe veszik a környező lakosok szempontjait.

Miért van még mindíg itt a műrepülő légtér?! Miért nem lép fel az üzemeltető a sorozatos szabályszegések ellen?

Ahhoz, hogy komolyan vehessük a fejlesztő szándékait úgy gondoljuk először neki kellene lépéseket tennie, hogy a lakosság visszanyerje a bizalmat.

Miért kellene elhinnünk, hogy most igazat mond a fejlesztő, amikor kiderült, hogy a zajgátló védőövezet kijelölésre is a repülőtéri státusz megszerzése miatt volt szükség.

Mi változott 2006 óta, amikor Wachsler Tamás a következőket nyilatkozta egy előadáson:

"Nem az árversenyben látnak fantáziát a logisztikai piac alakítói, ehelyett a szolgáltatások fejlesztésére helyezik a hangsúlyt, emellett a budapesti spekulatív piac bővülésében bíznak - elemezték előadók többek között a logisztikai ingatlanok piacát is egy október végi szakmai konferencián."

"A főváros körüli célterületek közül az M1-es bevezető szakasza gyakorlatilag megtelt, lényegében az M0-ás déli szektora is, a repülőtér környéki területekben, az M0-M5 csomópontban azonban van még fantázia, ott várhatóak további fejlesztések. Ígéretes még az M0-ás keleti szektora. A kisebb központok pedig a Hungária krt. környékét veszik célba."

"Várható, hogy a szolgáltatás iránti igényeken túl a támogatások preferenciái előtérbe helyezik az intermodális logisztikai központokat, így új távlatok nyílnak a már eddig is fajsúlyos BILK és a tervezett Tököl logisztikai park előtt."

1. A tököli volt szovjet katonai repülőtér szárazföldi logisztika szempontjából viszonylag rossz pozícióban van egy szigeten, az M0 körgyűrűt a gerincút megépülte után 5 körforgalmon keresztül érheti el, tehát pozíciójából adódóan hátrányos helyzetben van sok más logisztikai területhez képest..

2. A vasúti logisztikához fel kell újítani a HÉV vonalát és le kell cserélni az előregedett kisdunai hidat, mert anélkül tehervonatok nem tudnak eljutni a volt repülőtér területére. Ha ezeket a felújításokat el is végzik, még ott van a lakóházak közelségének a problémája, ugyanis egy tehervonat sokkal nagyobb rezgéseket kelt mint a HÉV és ennek a kiküszöbölésére vélhetően speciális ágyazatú vasúti pálya kell.

3. A Duna jelen állapotában az év jelentős részében csak korlátozott merülésű hajókkal hajózható. A volt repülőtér területe messze van a Dunától, így a dunai szállítás csak kétszeri átpakolással oldható meg (hajóról teherautóba, majd teherautóról a vasúti szerelvényekbe, esetleg a raktárépületekbe) Emiatt a csepeli szabadkikötővel nem tud versenyezni a terület, hiszen ott közvetlenül a hajókról vasúti szerelvényekre lehet átpakolni az árut, meglévő kiépített darukkal. A Magyar Logisztikai Stratégia a szárazföldön a vasúti szállítást preferálja.

Milyen intermodális logisztikára lenne alkalmas a terület jelen állapotában?
Egyetértünk Wachsler Tamás kijelentésével, hogy akkor juthatunk előre, ha meghallgatjuk egymást, de az előrejutáshoz arra is szükség van, hogy partnerként kezeljék egymást a felek és ne próbálják félrevezetni a másikat.

Ha lekerül a tervezett párhuzamos gurulóút és az isophon görbesereg a tököli rendezési tervről elhisszük, hogy senki sem gondolkodik Cargo repülőtér fejlesztésében, addig sajnos lakóhelyünk védelme érdekében muszáj a legrosszabb lehetőséget feltételeznünk, hiszen nagyon sok jel ebbe az irányba mutat.

 

Belépés

Partnereink