Nem látszik majd a Parlament a légiparádé közvetítésén

Admin
2010. 07. 02 - 20:01

Érdekes cikk jelent meg a turizmus online oldalán. A cikk szerint az augusztusi repülőnapot az államalapítás ünnepe előtt vagy után tartanák meg valamikor a délbudai Kopaszi-gátnál vagy északon a Római-partnál. A cikk kitér Ughy Attila véleményére is:

"Ughy Attila, a Fővárosi Közgyűlés szakbizottságának elnöke viszont eddig sem tartotta jó ötletnek, hogy az augusztus 20-i tűzijátékokkal megpakolt Lánchíd alatt és fölött röpködnek a repülők. "Elég egy szélroham, vagy a pilóta figyelmetlensége, és ha nekimegy a gép a hídnak, az bizony felrobbanhat" – mondta."

Látható, hogy felelősen gondolkodó politikusok belátják a műrepülés veszélyeit, térségünkben ennek ellenére a mai napig óvodák, iskola, nyugdíjas otthon és többezer ember otthona fölött van állandó kijelölt műrepülő légtér. Nem értjük a Légiközlekedési Igazgatóság válaszát sem, melyet Fáki László polgármester kérésére adott.

Mint arról korábban beszámoltunk, Fáki László, Szigethalom Polgármestere kezdeményezte a műrepülő légtér beszüntetését a Légiközlekedési Igazgatóságnál. Ez az a hatóság, amely kiadja az engedélyt a tököli volt szovjet katonai repülőtéren végezhető repülési tevékenységekre, így a sportrepülésre is. Ennek a hatóságnak van joga eljárni a repülési szabálysértések (tiltott időben, tiltott helyen történő repülés) ügyekben. A Légiközlekedési Igazgatóság azt a választ adta Fáki László kérésére, hogy az A2 műrepülő légteret és annak használatát jogszabály írja elő, attól való eltérés is csak a jogszabály módosításával lehetséges.

A tököli nem nyilvános fel és leszállóhelyen végzett összes repülési tevékenység csak a Légiközlekedési Igazgatóság engedélye alapján és az ő engedélyében előírt korlátozásokkal végezhető (még a műrepülés is). Nem értjük miért gondolja a Légiközlekedési Igazgatóság, hogy nincs hatásköre a műrepülés megakadályozásához a lakott területek felett 65 m magasságtól kijelölt műrepülő légtérben.

A nem nyilvános fel és leszállóhely engedélyéhez 2009-ben a Vibrokomp Kft által összeállított anyagból, a KTI Kht által készített 250-010-2-7 témaszámú mérési dokumentációból kiderül, hogy a műrepülés vizsgálatakor (a reptér tengelyében függőlegesen végzett műrepülő gyakorlatoknál) közeli mérési ponton egyes gyakorlatoknál a 100dBA hangnyomásszintet is meghaladta az EXTRA 300 típusú műrepülőgép által keltett zajhatás (SEL [dBA] 105,9  105,5  illetve 106,8  volt a mérési eredmény 3 különböző programnál)  Ez a zajszint már az egészségügyi határérték felett van, ilyen zajban már fülvédő használatát írják elő. Mivel a gyakorlatban a műrepüléseket nem a reptér tengelyében függőleges hengerben végzik, a lakott területek fölé kirepülő gépek ezt a zajhatást a környező települések lakóházai, óvodái, nyugdíjasotthonai közelében is kelthetik és sok esetben ez már elő is fordult településeinken.....

 

Belépés

Partnereink