Érdekességek a logisztikai fejlesztés hatástanulmányából

Admin1
2011. 03. 03 - 11:58

A Felügyelőség határozatában a 12. oldalon (http://kdvktvf.zoldhatosag.hu/dokumentumok/hirek/2259/137/1016-2.pdf) azt állította, hogy: "A számítások alapján a megvalósulás esetén az együttes terhelés nem haladja meg a 24 órás, illetve az éves határértéket sem"

A tököli mérőállomás adatai szerint (http://www.kvvm.hu/olm/report.php?id=89) 2009-ben 36 napon, 2010-ben 55 napon, 2011-ben március 1-ig 32 napon haladta meg az egészségügyi határértéket a szálló por (PM10) így véleményünk szerint a felügyelőség tévedésbe esett a határozat meghozatalakor, mivel egy évben maximum 35 napon lehetne magasabb a PM10 az egészségügyi határértéknél. (http://www.dugovan.hu/779-figyelmeztetest-kapott-magyarorszag-az-eu-tol)

Érdekes jelenség, hogy a vizsgálati dokumentáció a 46. oldalán azt állítja, hogy a területen nincs ürge, ugyanakkor a  korábban benyújtott KTVF: 34943/2008. számon indult Tököl Repülőtér előzetes hatásvizsgálati anyaga szerint (http://www.tokol.hu/dokumentumok/repuloter/EVD%20T%F6k%F6l.pdf) a területen ürgés gyep található. (42. és 60. oldalon)

További furcsaság, hogy a határozatban is szereplő, építés alatti 6 db tehergépkocsi/nap szállítás esetén az előzetes hatástanulmányban szereplő 96 000m2 szilárd burkolatú úthálózat megépítéséhez, feltételezve, hogy 60 cm mély alapozású utak készülnek a kamionforgalomnak és a szállítójárművek 20m3-es tehergépek, a talaj elszállítása 360 munkanapba tellik (talaj fellazulást nem számolva), míg az útalap rétegeinek odaszállítása további 360 munkanap, így számításaink szerint csak az úthálózat építése kb 620 munkanapig fog tartani, ami még nem tartalmazza a csarnokok megépítésének idejét, ahol feltételezve, hogy előregyártott vasbeton szerkezetű csarnokokat építenek, napi 6 szállítójárművel további évek telhetnek el az építéssel.

 

Belépés

Partnereink